Terlalu Banyak Makan Junk Food, Berat Badan Monyet Berlebihan dan Mencecah 20 Kilogram

Seekor monyet beruk di Thailand tiba-tiba menjadi viral kerana badannya yang gemuk akibat terlalu banyak makan junk food yang disediakan pengunjung.

Monyet bernama Godzilla itu ditemui terikat pada sebuah gerai di daerah Min Buri di Bangkok pada awal Mac.Monyet berusia tiga tahun itu dilihat memakai t-shirt merah jambu yang terlalu kecil kerana badannya sangat gemuk dan memegang botol plastik air mineral.

Apabila pelawat menghampiri dan ingin membelainya, dia akan segera menepis tangan pelawat itu.Namun, ketika pelawat yang melawat mengurut lemak di punggungnya, monyet itu hanya diam dan membiarkannya.

Manop, pemilik kedai, mengaku menjaga Godzilla selepas dibuang oleh pemilik terdahulu.Melihat badannya yang semakin gemuk, Manop berkata dia memberi makan dan melayan monyet itu dengan baik.

Namun, perbezaan berat masih tidak turun.Katanya, ketika pertama kali pasukan penyelamat menemuinya, monyet kera itu sangat kecil.

“Memandangkan dia membesar diberi makan oleh manusia, dia tidak dapat mencari makanan sendiri di alam liar,” jelasnya.

Manop berkata, dia membawa haiwan itu ke kedai untuk mengelakkan tekanan dan memudahkan untuk mengawasinya.Namun, terdapat ramai pengunjung kedai yang menyuap mereka makanan ringan dan menggemukkan badan.

Manop berkata, Godzilla tidak suka dibelai dan akan bertindak agresif sekiranya ada orang yang tidak disukainya.Berat Godzilla dikatakan dua kali ganda berat monyet kera secara umumnya iaitu hanya dalam lingkungan 8-10 kilogram.

Leave a Reply

Your email address will not be published.