Ul0r Terkenal Dengan Bisa Yang Memat1kan, Namun Tewas Dimulut Haiwan Comel Ini

Sebelum itu, cuba anda google Javan Mongoose….. Comel Bukan?

Binatang yang dikenali sebagai Javan mongoose ini tidak takut sama sekali dengan ular kobra hitam yang terkenal mudah mematikan mangsa.
Dream – Ular kobra termasuk binatang berbisa yang menakutkan. Jangankan nak mendekat, melihat atau bertemu saja sudah buat kita rasa gerun dan mahu cepat lari menjauhkan diri.

Bukan apa, kalau sudah terkena pat0kt bisa atau digigit ular kobra, akibatnya bukan hanya sakit atau lumpuh saja, tapi mamp0s.

Namun perkara ini tidak sama denganĀ  javan mongoose dalam video yang dikongsi oleh kreator TikTok bernama Badrudin ini.

Menerusi video 28 saat itu, seekor mongoose diajak berburu ular kobra yang terkenal dengan kegan4san dan amat berbiesa.

Pemilik akun @badrudin567 itu memang memiliki peliharaan Javan mongoose.

Pada mulanya, Badrudin sedang memancing ular kobra itu keluar ke tempat terbuka dengan menggunakan sebatang kayu.

Ular kobra berwarna hitam itu kelihatan melata di atas tanah sambil meliuk-liukkan tubuh badannya yang langsing ke kanan dan kiri.

Tidak lama kemudian, muncul seekor mongoose menyusul dari belakang dimana mongoose itu dengan serta merta menyerang ular kobra tersebut.

GMongoose itu tampak sangat ganaih. Dia even tidak langsung menyentuh bahagian ekor atau tubuh ular kobra.

Mongoose itu terus menuju kepala ular kobra dan segera menggigitnya. Mongoose itu nampaknya seperti tidak takut langsung kena gigit ular kobra tu.

Kelihatan leher ular kobra semakin mengembang. Ini menandakan ular kobra sudah siap bertahan dan ber mati-matian dari melawan serangan mongoose.

Berkali-kali juga nampaknya mongoose itu menggigit kepala ular kobra hingga membuat ul0r tersebut tak berdaya sama sekali menghadapinya.

Tidak diketahui bagaimana nasib ular kobra yang tampak tak berdaya di mulut comel tersebut.

Leave a Reply

Your email address will not be published.