Disebabkan pasu jatuh, kucing ini terkejut dan meluru ke jalan, ekornya di langgar kemudian ini yang terjadi.

Bukan jarang kita mendengar tentang kucing jatuh longkang dan terperangkap kerana tidak dapat naik ke atas semula terutamanya anak kucing. Sesiapa sahaja yang mempunyai rasa belas kasihan pasti akan tidak teragak-agak untuk menyelamatkan kucing yang dalam kesusahan, tetapi pasti ramai tertanya-tanya mengapa anak kucing sering terjatuh dalam longkang.

Jelas salah satu sebab utama adalah kecuaian mereka yang gemar bermain tanpa menyedari keadaan sekeliling yang berbahaya. Selain itu, cuba mendapatkan sumber air untuk bekalan minuman juga menjadi satu punca mereka sering terperangkap dalam longkang.

Seorang lelaki cuba untuk menolong anak kucing yang terjatuh longkang. Dengan menggunakan satu penyodok sampah dan hulurkan kepada anak kucing yang berada di dalam longkang. Bila nak tengok dia boleh terjatuh balik ke ada longkang tu. Dah naik balik ke tepi longkang tu.

Lelaki tak putus asa nak tolong jugak selamatkan kucing tu. Tapi bila dekat kan meyodok  sampah tu. Si kucing ni macam tak pandai nak melompat ke penyodok sampah tu. Makin jauh si kucing tu ada lah. Setelah segala usaha gagal, dah kucing itu semakin lemah. Tiba-tiba muncul bomba. Rupanya akak yang menangis itu sudah menghubungi bomba untuk bantuan. Alhamdullilah nyawa masih panjang.

Jangan lupa like share komen, Terima kasih!

Leave a Reply

Your email address will not be published.