Ko ingat tak sakit ke buat dia macam tu. Takyah tunggu lama, karma datang waktu tu juga. Ini yang terjadi.

Jangan hairan ada juga kucing yang suka dengan air. Kucing merupakan haiwan yang sangat pembersih. Jika air membasahi bulu mereka, ada bakteria yang mungkin dapat hidup. Sebab itulah kucing tak sukakan air. Faktor cuaca juga memberikan peranan. Jika kucing yang tinggal di negara yang beriklim sejuk, kemungkinan kucing tidak sukakan air kerana jika mereka terkena air suhu badan mereka akan mendadak turun. Berbeza pula dengan kucing yang berada di negara yang beriklim panas. Mereka kemungkinan akan sukakan air kerana air dapat menyejukkan suhu badan mereka.

Ha main lagi macamtu patuk, patuk ular tu guna tangan. Walaupun ular tu dah keluar kan suara yang garang. Budak tu masih lagi bermain patuk menggunakan tangan dia sendiri. Kucing tu apa lagi terus gigit tangan budak tu. Budak tetap guna nak kacau kucing tu. Buat lagi sampai satu tahap kucing tu betul marah dan cuba nak tekam budak tu. Cepat-cepat budak tu lari kelam kabut.

Gigitan kucing bisa berbahaya bagi hewan lain dan manusia. Kucing membawa sejumlah bakteri di mulutnya yang mampu menyebabkan infeksi jaringan pada luka gigitan. Salah satu yang lebih umum adalah bakteri yang sangat patogen yang dikenal sebagai Pasteurella multocida.

Luka gigitan kucing yang terinfeksi akan menjadi merah, bengkak, dan nyeri. Kemudian infeksi bisa menyebar melalui jaringan di sekitarnya, menyebabkan kondisi yang disebut selulitis, atau melalui darah ke area lain di tubuh. Sehingga menyebabkan kondisi yang disebut septikemia (peracunan darah).

Jangan lupa like share komen. Terima kasih!

Leave a Reply

Your email address will not be published.