Ketentuan Allah, Mengadap Ilahi Ketika Solat. Permergian Yang Dicem burui.

Kem4tian adalah satu ketentuan Allah SWT. Setiap manusia pasti akan mengalami kem4tian. Tetapi, bila, bagaimana, dan dimana itu hanya Tuhan sahaja yang tahu.

Apabila seseorang sudah tiba aj4lnya, maka tidak dapat lagi diundurkan atau dipercepatkan walaupun sesaat, kerana itulah ketentuan Allah.

Begitu juga dengan satu rakaman v1ral baru-baru ini, memaparkan seorang jemaah wanita yang ketika sedang mendirikan solat di surau, secara tiba-tiba r3bah.

R3bah ketika sujud

Dapat diperhatikan, arw@h yang dikatakan sedang melakukan solat sunat sebelum memulakan solat berjemaah, namun semasa sujud arw@h terus tidak sed4rkan diri.

Melihatkan keadaan arw@h, kesemua jemaah yang lain berasa terkejvt dan terus berlari meluru ke arw4h untuk memberikan bantuan.

Sungguh besar nikmat yang Tuhan berikan kepada arw4h, dia mningggal dalam keadaan sedang beribadat, menutup avrat dan di dalam masjid.

Semoga r0hnya ditempatkan dalam kalangan hamba Allah yang beriman, Marilah kita sama-sama memohon kepada Allah SWT supaya mengurniakan kepada kita kem4tian dalam khusnul khatimah.

Sumber : PU Syed Ch4nnel

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.