Nasib Baik Ada Anggota Bomba Ni.. Kalau Tak, Tak Tahulah Apa Dah jadi

Seekor ular sawa yang berkeliaran di kawasan kampung teelah berjaya dipindahkan oleh anggota bomba. Apabila ditangkap, ular sawa itu baru sahaja menelan mangsanya.

Anggota bomba kemudiannya menepuk badan ular yang kembung itu. Tidak lama kemudian, ular sawa itu memuntahkan balik seekor kucing tersebut.

Video pemindahan ular sawa ini telah dimuat naik oleh @infotasik89 di TikTok. Dalam persembahan itu, mayat ular itu kelihatan terbentang di tengah-tengah jalan perumahan. Kelihatan anggota bomba sedang menepuk badan ular tersebut. Ular itu kemudiannya mengeluarkan sedikit demi sedikit mangsa yang telah ditelannya dari mulutnya yang lebar.

“Kucing yang dimakan ular sawa itu berjaya keluar,” tulis @infotasik89 dalam penceritaan muat naiknya.

Tindakan anggota bomba mengeluarkan kucing yang ditelan ular sawa itu menjadi tontonan penduduk. Penduduk kelihatan ingin tahu tentang mangsa yang ditelan ular tersebut. Penduduk terkejut apabila mengetahui ular itu menelan seekor kucing.

Kemungkinan pemindahan ular sawa ini terletak di salah satu kawasan di Jawa Barat. Sebabnya, suara penduduk yang berbahasa Sunda kedengaran apabila mendapati seekor ular memuntahkan kucing yang pernah ditelannya sebelum ini.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.