Pahlawan ini hendak terjun sungai tapi dihalang kawannya. Aku pegang kaki kau , kau selamatkan dia.

Bukan jarang kita mendengar tentang kucing jatuh longkang dan terperangkap kerana tidak dapat naik ke atas semula terutamanya anak kucing. Sesiapa sahaja yang mempunyai rasa belas kasihan pasti akan tidak teragak-agak untuk menyelamatkan kucing yang dalam kesusahan, tetapi pasti ramai tertanya-tanya mengapa anak kucing sering terjatuh di sebuah tasik.

Jelas salah satu sebab utama adalah kecuaian mereka yang gemar bermain tanpa menyedari keadaan sekeliling yang berbah4ya. Selain itu, cuba mendapatkan sumber air untuk bekalan minuman juga menjadi satu punca mereka sering tergelincir ke dalam tasik.

Baru-baru ini sebuah perkongsian video oleh seorang pengguna Fesbuk yang menyelamatkan salah seekor anak kucingnya yang jatuh ke dalam tasik telah mencvri tumpuan ramai.

Video :

Dalam video itu yang telah meraih lebih setengah jvta tontonan, anak kucingnya yang berwarna putih dilihat hampir tenggelam kerana lelah bertahan.

Setelah berjaya diselamatkan dengan bantuan beberapa orang, badan kucing itu didapati badannya basah dan kotor. Rata-rata netizen memuji tindakan orang ramai tersebut yang bersungguh menyelamatkan si bulus itu.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.