Rezeki Allah Bagi Bila Geng Kereta Sport Ini Dapat Berkonvoi Tetapi Sebiji Myvi Mencuri Tumpuan.

Ramai lelaki setuju bahawa salah satu impian mereka dalam hidup adalah untuk memiliki rumah dan kereta sport idaman, seperti yang dikongsikan individu ini.

Tak dapat dinafikan bahawa semua orang bekerja keras kerana ingin mendapatkan rezeki yang melimpah seperti wang dan harta yang melimpah. Namun yakinlah bahawa rezeki itu sudah ditentukan Allah.

Walaupun kita sudah berusaha mencarinya dengan cara bekerja keras siang dan malam jika itu bukan rezeki kita maka hasil yang kita dapat hanyalah rezeki yang telah diperuntukkan kepada kita. Namun jika sudah Allah tetapkan rezeki itu, walaupun kita tidak menginginkannya, maka rezeki ini akan datang sendiri kepada kita dengan tidak disangka-sangka.

Namun ada golongan yang selalu dikejar-kejar rezeki. Yakni golongan orang-orang yang telah dijamin Allah rezekinya. Allah menjamin dan mencukupkan rezekinya melalui berbagai perkara.

Allah SWT berfirman, “Barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Dia akan memberikannya jalan keluar, dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluannya). Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehendaki-Nya). Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.” (QS. Ath-Thalaq [65] : 2-3)

Perkongsian berkenaan mengundang ramai untuk berkongsikan kereta idaman masing-masing yang mereka harap akan menjadi milik mereka suatu hari nanti.

Sementara itu ada juga yang bernasib baik dan telah pun memiliki kereta sport yang mereka inginkan. Dalam salah satu video yang dikongsikan di ruangan komen, kelihatan beberapa pemilik kereta sport menunjukkan kecantikkan kereta mereka dengan berkonvoi di jalan raya.

Antara kereta-kereta yang membuat peminat sports cars teruja dan rambang mata di dalam video itu adalah Toyota Supra, Ford, Nissan GTR, dan Mustang.

Namun sebuah kereta yang tidak terlepas dari pandangan netizen adalah sebuah Myvi putih yang cuba untuk memotong kereta-kereta mewah tersebut.

respect myvi putih nk potong dari tepi — Äm (@Ammarziqqq) June 10, 2020

Walaupun cubaannya berjaya, dia akhirnya tertinggal di belakang selepas kereta-kereta hebat itu membuka langkah.

Namun ramai yang tetap memuji percubaan Myvi putih itu dan menyokong tindakannya memandangkan konvoi tersebut menghalang jalan dan menyebabkan kesesakan di belakang.

Leave a Reply

Your email address will not be published.