Rakaman Wanita Hampir Menjadi ‘ArwAh’, Lintas Landasan Ketika Palang DIturunkan

(VIDEO) Rakaman Wanita Hampir Menjadi ‘Arw4h’, Lintas Landasan Kereta Api Ketika Palang DIturunkan

Detik cemas telah dirakam apabila seorang wanita ini hampir mavt setelah dia melintas di hadapan sebuah kereta api di Netherlands.

Rakaman itu menunjukkan wanita yang tidak dikenali itu pada mulanya melintasi penghalang dan melintas trek kereta api di Ermelo. Kemudian dia berlari semula untuk melintas trek kereta api itu dan mengelak daripada kereta api yang hampir melanggarnya dengan jarak yang sangat sikit untuk dia ced3ra.

Pegawai kereta api Belanda, ProRail mengeluarkan rakaman itu sebagai peringatan kepada orang ramai. Jurucakap Martijn de Graaf berkata pemandu kereta api itu tidak berdaya untuk menyelamatkan ny4wa wanita itu.

“Seorang pemandu tidak dapat berbuat apa-apa. Bayangkan kereta api berat ini dan pada masa itu anda melihat seseorang, sudah terlambat untuk melakukan apa-apa” katanya.

De Graaf menambah bahawa dia tidak tahu mengapa wanita itu melintasi garis sehingga dua kali. “Sayang sekali kita tidak dapat berhvbungan dengannya,” katanya.

Dia juga berkata, “Ini adalah tingkah laku yang tidak masuk akal dan ia banyak berlaku di Belanda – sekitar 160 k4li setahun berhampiran stesen kereta api.”

”Apabila lampu berkedip dan penghalang diturunkan, tetap di sebelah trek kanan. Wanita ini, dia menang lima saat tetapi dia boleh dibvnuh dengan mudah”, De Graaf berkata.

Seorang pemandu, bercakap kepada media Belanda, anggaran untuk kereta api berhenti pada suatu tempat adalah dengan jarak 500 met3r sebelum tempat itu.

Warg4net membuat spekul4si bahawa wanita itu takut ketinggalan kereta api sehingga dia menyeberang ke platf0rm. Dan kemudian, dia menyedari itu bukan kereta apinya dan melintasi semula ke belakang.

Bagaimanapun, De Graaf berkata, wanita itu belum dikenal pasti dan tidak dapat dijatuhkan hukuman. Dia juga meminta orang ramai untuk tidak mengambil ris1ko jika menghadapi sitvasi yang serupa.

Hukuman kerana mengabaikan lampu merah pada lintasan kereta api di Belanda adalah didend4 sehingga €250 (RM 1224).

Leave a Reply

Your email address will not be published.