“Adakah sesiapa s4nggup ter!ma aku?”. Muka melecor, tong m!nyak g4s disambar 4pi.

Tiada siapa di dunia ini meminta untuk menjadi cac4t seumur h!dup, namun dug@an dan uji@n Tuhan datang tanpa kita sendiri dapat menduuga.

Begitulah yang berIaku kepada seorang gadis, yang mengal@mi kecac4tan kekal di muka selepas dia terIibat dalam satu trag3di yang telah mengubah h!dupnya serta merta.

Menerusi perkongsian di Twitter gadis itu, dikenali sebagai Izyan Khalida, telah bercerita panjang lebar mengenai trag3di h!tam yang berIaku ke atas dirinya. Mari kita ikuti tweet ini..

Muka terb@kar masa umur 3 tahun
Sejarah h!tam dalam h!dup Izyan berIaku apabila dia terI!bat dalam satu kebak@ran ketika umurnya baru berusia 3 tahun, dirinya yang normal bertukar cac4t selepas kulit badan mendapat lec0r yang ter0k.

Habis melec0r satu b@dan


”Bot0l petr0l melet0p terk3na aku…”


Ulang-alik h0spital buat pemb3dahan


Menang!s tengok muk4 dekat cermin, kena h!na sebab muk4


M4Iu nak berh4dapan dengan orang


Siapa s4nggup ada muka cac4t

Perlu jadi ku4t, walaupun sering dih!na

Siapa mampu terima aku
Apabila usia meningkat remaja, Izyan mula terfikir akan m4sa d3pannya, dengan w4jah yang dim!liki sekarang, adakah lelaki yang s4nggup mener!manya sebagai isteri.

Tak0t pener!maan lelaki itu dengan waj4hnya sekarang


Begitulah serba sedikit kisah Izyan, kalau kita ditempatnya mungkin kita belum tentu mampu menjadi set4bahnya. Semoga Izyan mempunyai m3sa d3pan yang cerah dan dikurn!akan jod0h yang menerima segala kekur4ngan dirinya.

Sumber : Izyan Khalida

Leave a Reply

Your email address will not be published.