Akak Misi ni cari nahas betul. Habis shift malam, ondaway balik nampak bulus tengah jalan. Sekali ini terjadi.

Bukan jarang kita mendengar tentang kucing di tengah jalan dan terperangkap kerana terdapat kereta lalu lalang di jalan raya Sesiapa sahaja yang mempunyai rasa belas kasihan pasti akan tidak teragak-agak untuk menyelamatkan kucing yang dalam kesusahan, tetapi pasti ramai tertanya-tanya mengapa anak kucing seringkali berkeliaran di atas jalan raya.

Jelas salah satu sebab utama adalah kecuaian mereka yang gemar bermain tanpa menyedari keadaan sekeliling yang berbahaya. Selain itu, mereka lolos dari jagaan ibu mahupun pemilik mereka yang lalai mengakibatkan si bulus berkeliaran di jalanan.

Baru-baru ini sebuah perkongsian video oleh seorang pengguna Fesbuk yang menyelamatkan salah seekor anak kucing di atas jalan raya telah mencvri tumpuan ramai.

Dalam video yang dikongsikan itu, seorang misi ingin pulang ke rumahnya setelah selesai bertugas. Semasa perjalanan, dia ternampak seekor kucing yang berwarna putih di tengah-tengah jalan di hadapan lampu isyarat.

Misi tersebut telah mengambil keputusan untuk hentikan kereta yang dipandunya itu demi menyelamatkan nyawa si bulus tersebut. Lalu dia turun dari kereta dan mengambil keputusan untuk mengalihkan kucing itu dari jalan raya.

Video :

Dia kemudiannya membawa kucing itu ke tempat yang lebih selamat sebelum beredar dari tempat kejadian itu. Akhirnya kucing itu telah selamat dan misi tersebut beredar dari situ dan pulang ke rumah.

Rata-rata netizen memuji tindakan berani misi itu dalam menyelamatkan nyawa anak kucing yang tidak tahu apa-apa. Serta mengucapkan terima kasih atas jasanya yang menyelamatkan kucing itu dari dilanggar kenderaan lain.

Post Berkaitan

Leave a Reply