Dahulu artis ini meniti mulut setiap remaja, kini beliau dikategorikan golongan Asnaf, apa yang terjadi.

” Gugur j4ntung apabila diberitahu saya kini dikategorikan sebagai golongan asn4f,” luah penyanyi Shima berkenaan status kehidupannya sekarang.

Shima atau nama sebenarnya, Ku Nazhatul Shima Ku Kamarazzaman, 50, berkata, perkara itu dimaklumkan oleh p3gawai Lembaga Zakat Selangor (LZS) yang mengunjungi kediamannya hari ini.


” Malah mereka memohon maaf kepada saya sebelum menyebut perkataan ini.

” Mereka juga berjanji akan buat sedaya upaya dan tengok apa yang LZS boleh bantu saya.

” Tak dinaf!kan hiba juga mendengarnya tapi apa nak buat kerana ini kenyataan yang perlu saya terima,” katanya.

Dahulu dijulang, kehidupan agak mewah

Penyanyi yang popular menerusi lagu Teringin dan Setelah Aku Kau Miliki itu mengakui suatu ketika dahulu kehidupannya agak mewah.

” Memanglah dulu saya dijulang dan undangan persembahan pula tak pvtus diterima.

” Tapi sekarang saya terima hakikat sedang susah. Tak perlu saya 3go nak menaf!kan perkara ini kerana ia ujian Allah.

” Saya tak pernah minta apa-apa daripada masyarakat. Tapi peluang tak diberikan untuk mencari rezeki. Malah persembahan yang bayar murah pun saya pergi,” katanya.

Menurutnya, dia juga sudah lama tidak muncul dengan lagu terbaru, manakala penganjur pula lebih cend3rung mengvndang artis baru untuk membuat persembahan.

” Cuma lagu lama saya kerap dimainkan di radio tapi hasil roy4lti yang dapat bukanlah banyak sangat,” katanya.

Shima yang popular pada pertengahan 1990-an sudah lama menderita s4kit sar4f serta s4kit belakang dan mendapatkan raw4tan secara berkala di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), Kuala Lumpur.

Mas4lah kesih4tan

Terbaru, dia juga mengalami s4kit lemah pundi k3nc!ng dan perlu menggunakan lampin pakai buang untuk mengatasi masalah itu.

” Makin lama kehidupan makin sukar kerana masalah s4kit belakang semakin serius membuatkan saya terp4ksa berehat seketika daripada berniaga.

” Untuk sembuh memang mustahil dan kalau buat pemb3dahan ris!konya 50:50. Duit pun banyak keluar. Saya perlukan sekurang-kurangnya RM600 sebulan untuk tujuan perubatan, manakala sewa rumah pula RM600.

” Wang simpanan saya ketika berniaga terp4ksa dikeluarkan untuk tujuan perubatan dan lain-lain kegunaan,” katanya.

Shima turut berhasrat untuk mendapatkan rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) dan berharap ada mana-mana pihak tampil membantunya.

Sementara itu penderitaan Shima mendapat perhatian Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong yang mengunjunginya hari ini.

Elizabeth berkata, pihaknya terpanggil untuk membantu meringankan penderitaan yang ditanggung Shima.

” Saya menghulurkan sumbangan peribadi dan peruntukan sebagai ADUN buatnya.

” Selain itu, saya dengan b4ntuan ahli majlis di sini akan cuba cari lokasi yang sesuai untuk berniaga kerana lokasi sedia ada tidak mempunyai l3sen.

” Saya harap peminat dapat bantu Shima. Dia pernah menghiburkan serta menggembirakan peminat dan bantuan sewajarnya perlu diberikan terhadapnya,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Sh4re Ya. Terima Kasih.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.