Geram Gara-Gara Janji Nak Basuh Akuarium,Isteri Hidang Lauk ‘Mahal’ Untuk Suami.

Tular video saat seorang wanita menggoreng ikan arowana milik  suaminya di dalam akuarium. Kisah itu dikongsi sendiri oleh pemilik akaun TikTok Miakurniawan baru-baru ini.

“Arowana goreng,” tulis pemilik akaun itu pada kapsyennya.

Kini, video tersebut telah ditonton oleh sekurang-kurangnya 5 juta pengguna TikTok.

Dalam video durasi pendek yang dikongsikan itu, kelihatan pemilik akaun itu memberitahu alasan dia menggoreng ikan arowana peliharaan di dalam akuariumnya kerana si suami yang kerap berjanji untuk membersihkan akuarium, namun tidak dibuat sampai kesudah.

Akhirnya, wanita itus sendiri membersihkan akuarium tersebut. Alkisahnya ikan itu sebenarnya telah mabuk.

“Sebab suami minta bersihkan akuarium, saya janji, jadi saya bersihkan sendiri, akhirnya ikan itu mabuk,” tulis pemilik akaun itu.

Melihat ikan arowana milik suaminya dalam keadaan mabuk, dan menyangka ikan itu akan sedap apabila digoreng.

“Bayangkan kalau digoreng nampak sedap. Baik saya goreng ikan arwana saja. Dah masak dan sedia untuk dimakan,” tulisnya.

Kemudian, dia menyedari ideanya untuk menggoreng ikan itu lantas memasukkan ikan kedalam  minyak panas sehingga warna bertukar perang keemasan.

Dalam ruangan komen, pemilik akaun itu berkata, dia memilih untuk menggoreng ikan itu sebelum mati kerana kasiha n dilihat terseksa mabuk.

“Mata iakn dah putih sebab stress, badan melompat-lompat kat dinding akuarium, sebab tu saya bagi oksigen, daripada terseksa sampai mati, saya goreng,” jelas wanita itu.

Melihat video tersebut, netizen memberikan pelbagai komen.

“Miskin, yang mahal,”

“Kak, saya sedih tengok ni,” kata netizen.

“Ikan arowana saya tahan lasak kawan-kawan, saya letak dalam air berlumut, boleh air masin boleh, air tawar pun boleh,” luah netizen.

“Aduh, bila suami  dapat tahu mesti menangis dalam hati,” kata netizen.

“Perut saya terkejut sebab saya makan ikan mahal,” kata netizen.

“Saya dah makan ikan arwana, sedap sangat,”

Leave a Reply

Your email address will not be published.