Isteri Mengidam Nak Makan Nasi Kukus… Punyalah Panjang Beratur, Sekali Makan Ini Pula Yang Bergerak Dalam Mulut…

Sifat semulajadi lalat memang suka pergi ke tempat yang kotor dan busuk seperti najis, sampah sarap dan bangkai. Sebab itu lalat menjadi pembawa kepada lebih 300 jenis bakteria berbahaya!

Ini termasuklah bakteria patogenik yang menyebabkan KERACUNAN MAKANAN seperti Shigella, E.coli, Salmonella. Sebab itu, kehadiran ulat dalam makanan ini bukan sekadar jijik tetapi juga BERBAHAYA!

kita klau bole sebelum makan perlu la check dlu .

jgn kita tngk nmpk sedap trus makan tu bukn cara yg btul untuk kita makan wlupn kita dlm keadaan lapar .

kita kena la jaga kesihatn kita daripada cara kita makan , di sbb kn kecuaian kita , kita bole keracunan seperti di ats Salm0nella , E.c0li dan lain2 lagi

klau kita makan bersama family & anak2 itu yg terpentingnya kita jgn sesekali lalai sila lihat dan perhati btul2 sama ad mkan tu sihat , bagus atau tidak bgus untuk anak2 kita smue

ingt ya kita bole selamat kn org2 yg terdekat dngn kita , klau bkn dari aspek lain , dari segi  keracunan pun kita bole bantu , keracunan mkanan bukn pekara yg bole kita buat main2 ianya ialah satu perkara yg series bole menyebabkn kematian … sayangi la diri anda keluaraga dan org2 yg terdekat dngn kita !!!!

Nasihat kepada korang nak makan kat kedai ke apa boleh. Tapi check lah dulu makanan tu. Takut lah benda-benda yang macam ni jadi.

Jangan lupa like share komen, Terima kasih!

Post Berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *