Mula-mula dia buat filem hlna Rasullulah, kini dia berada di barisan paling hadapan memperju4ngkan Islam.

Bukan senang untuk seseorang itu menerima perkara baru dalam hldupnya. Lebih-lebih lagi jika perkara tersebut merupakan satu perkara yang tidak disukainya sebelum ini.

Namun, berkat keluhuran hati dan ikhlas menerima perkara baru, sudah tentu ia akan mendapat kebaikan diatas segala keyakinan yang telah diberikan terhadap sesuatu yang tidak digemari sebelumnya.

Pernah buruk-burukkan Rasulullah

Hal tersebut samalah seperti keadaan yang berlaku kepada seorang pengarah filem pendek kontr0versi suatu masa dulu yang berjudul Fltna. Filem pendek tersebut mengisahkan mengenai Islam0ph0bia dan memburukkan Rasulullah.

Arnoud Van Doorn yang juga merupakan seorang ahli dewan und4ngan di Belanda sekitar tahun 2013 merupakan antara yang terlibat dalam pembikinan filem tersebut.

Makin belajar, makin tertarik dengan Islam

Walau bagaimanapun, hati Arnoud mulai terbuka untuk mengenali Islam selepas sedar ada sesuatu yang harus diketahui mengenai agama itu.

Menerusi satu artikel temu bual dalam majalah The Gu4rdians, Arnoud memberitahu bahawa dia mulai mempelajari al-Quran dan semakin dia mendalami hal tersebut, semakin dia merasai ketenangan dengan ayat-ayat suci.

Tambahnya lagi, semakin dia mendalami Islam membuatkan dia kenal akan dirinya dan hal tersebut membawanya sehingga menunaikan ibadah haji .

Giat jalankan kempen

Bermula dari itu, kini, bapa kepada tiga orang anak ini mula menjalani kempen bagi membanteras Islam0phobic di Belanda. Dia juga selesa menjalani hidup sebagai seorang Muslim dan menjadi seorang pendakwah bagi menyebarkan Islam dalam kalangan orang muda di negaranya.

Kisah Arnound Van Doorn itu sememangnya menjadi inspirasi kepada semua dan menjadi ikhtibar kerana boleh jadi sesuatu yang kita bencl itu akan bertukar menjadi perkara yang paling dicintai.

Leave a Reply

Your email address will not be published.