Nak Tiru Gaya “Omputih”, Sanggup Mer0sakkan Budaya Sendir!

Subhanallah Budaya Klta Bukan Begini. Rakaman Detlk Detlk Indivldu Cmpak Dult Tengah Jlan
KUALA LUMPUR: Polis tidak menerima sebarang l.aporan berhubung t.indakan sekumpulan lelaki yang menc.ampak duit dipercayai bernilai RM 10,000 di pekarangan sebuah pusat beli belah seperti yang tular dalam media sosial baru-baru ini.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, tiada t.indakan diambil setakat ini berikutan tiada l.aporan daripada mana-mana pihak berhubung video yang tular berkenaan.

“Kami tidak terima sebarang l.aporan,” katanya menerusi pesanan Wha.tsApp.

Video yang tular dalam media sosial itu dipercayai dirakam sekumpulan pemilik a.kaun YouTube, WireP.utus menerima k.ecaman hebat warganet apabila t.indakan mereka itu dianggap tidak berm.oral dan memb.azir.

Dalam video berdurasi 10 minit itu, sekumpulan lelaki dilihat menc.ampak duit dipercayai bernilai RM 10,000 di perkarangan pusat beli belah terkemuka di ibu kota dan sekitar jalan raya.
Reaksi Orang Ramai
Duet seringgit bolehla…rm 20 Tu gempakla skit..ni macam tak ikhlas je nk bagi..k.esian.

Bolih tk jagan buat macm ni buat orang s.usah nak jalan kalau nak buat macm ni korang b.uang duit tu.

Nak bagi duit tu bagus lah cuma cara pemberian awak tu sangat salahh..awak seperti mengh.ina,diorang pon tebalkan muka kutip semua duit,yelah duit kan takkan nak biar berterabur atas jalan…sekarang org su.sah nk dapat duit,kalau nak bersedekah tu bagi lah dengan cara yg betul..tak perlu nk baling duit kat jalan, awak dgn menyu.sahkan pengguna jalan yg lain dan memb.ahayakan ny.awa org yg kutip duit tu tolong h.ormat org ye.

Leave a Reply

Your email address will not be published.