“Tak pernah agr3sif macam ni” – Wanita Dikvrung Suami Kerana Tekanan, Dedah Sikap Penyayang Sebelum Hilang Kerja

Baru-baru ini, sekumpulan bomba telah menyelam4tkan seorang wanita yang dikurvng di rumahnya sendiri bersama dua anaknya di Senawang oleh suaminya yang dipercayai mengal4mi tek4nan.

Macam yang ramai tahu, sejak pand3mik melanda dunia tahun lepas, semakin ramai orang alami tek4nan akibat kehil4ngan kerja dan pendapatan.

Menvrut Har1an Metr0, wanita yang dikurvng, Nur Asma Husna mengatakan, suaminya yang berusia 31 tahun itu telah mengalami tek4nan perasaan akib4t hilang pendapatan hingga dia bertind4k mengurung Asma dan dua anaknya di rumah.

Asma berkata, selama 6 tahun perkahwinannya, suaminya itu merupakan seorang yang penyayang dan sangat mengambil berat akan keluarganya.


Dia seorang suami dan bapa yang penyayang serta mengambil berat terhadap keluarga. Saya tak sangka dia bert1ndak sehingga ke tahap itu.”

Namun, dua tiga hari sebelum kej4dian, wanita ini menyed4ri yang suaminya mula berubah sik4p seperti sering termenvng dan bercakap tentang perkara yang tak l0gik.

Sejak dua tiga hari sebelum kej4dian itu, dia nampak lain, banyak term3nung dan adakalanya bercakap sesuatu yang tidak l0gik.

“Bila saya tanya dia enggan jawab dan kalau jawab pun hanya sepatah. Dia kelihatan tid4k st4bil ketika itu, tapi saya hanya fikir p0sitif dan tidak sama sekali menyangka sesuatu yang tidak baik.”

Pun begitu, pada malam hari kej4dian, suaminya itu telah bertind4k agr3sif secara tiba-tiba termasuk r0sakkan telef0n bimbitnya.

Bagaimanapun pada malam hari kejadian itu secara tiba-tiba dia bersikap lain termasuk mer0sakkan telef0n saya.

“Melihat kepada keadaan diri dan tind4kannya itu, saya menjadi tak0t lalu keluar dari rumah menjerit dan meminta pertol0ngan jiran.”

Tambah wanita ini lagi, dia telah cuba untuk berk0ngsi masalah dengan suaminya namun suaminya itu tak banyak bercakap.

Asma juga akui yang dia kini buntu memik1rkan perihal keluarganya dan mahu bertenang sebelum mencari jalan penyel3saian.

Saya berharap ada pih4k yang sudi memb4ntu, mungkin dari segi sok0ngan m0ral dan m0tivasi agar suami kembali tenang.”

Sama-samalah kita doakan yang baik-baik untuk keluarga ni.

Leave a Reply

Your email address will not be published.