Tengah Khusyuk Solat Boleh Pulak Dia Kacau, Mahu tak terkejutnya.. Ada Saja Perangai Dia

Seekor kucing viral mengganggu seorang lelaki yang sedang bersolat di masjid. Nama pun juga haiwankan? memang tak dapat diramalkan bila dia akan datang malah mengganggu.

Lebih-lebih lagi jika haiwan itu sering dijumpai di sekeliling kita. Pasti di mana sahaja kita berada lebih mudah diganggu.
Bercerita mengenai haiwan yang mengganggu, kali ini akaun media sosial Twitter @twitkocheng memuat naik video seekor kucing di dalam masjid. Kucing oren itu berada di dalam masjid untuk mengganggu lelaki yang sedang solat.

Ada dua orang lelaki sedang solat di masjid. Mereka solat bersama di masjid bersama-sama.

Kucing oren itu datang secara tiba-tiba mengganggu lelaki yang menjadi imam solat itu. Pada mulanya kucing oren itu hanya mencucuk tangan lelaki yang berada di thikiyat pertama ini.

Dia secara refleks menarik tangannya yang dicucuk kucing oren itu. Tetapi apabila dia berbuat demikian, kucing oren itu semakin menjengkelkan.

Kucing oren dari awal hanya mencucuk ke dalam cakar. Walaupun lelaki itu mengelak untuk beralih tempat masih mencakar.

Kucing oren itu nampaknya mahu sangat mengganggu lelaki ini. Saya sangat tidak selesa terganggu, lelaki itu membatalkan solatnya.

Dia kemudian berlari keluar dari masjid sebaliknya dikejar kucing oren itu. Sedangkan lelaki yang menjadi makmum solatnya itu hanya mampu melihat dia dikejar kucing oren itu.

Sejak dimuat naik sehari lalu, video ini telah mendapat 37.7 ribu likes, 11 ribu retweet dan 787 ribu tontonan. Tweet video itu tiba-tiba menjadi viral dan mendapat pelbagai respon daripada netizen yang menontonnya.

 

“Syaiton langsung tidak yakin dalam memikat manusia,” komen netizen dengan emoji ketawa.

“Baru tahu syaitan boleh bertukar bentuk menjadi oyen,” tambah seorang lagi.

“Perangai Oyen memang melampaui syaitan la,” kata seorang lagi.

“Comel tapi berlagak macam syaitan, awak kucing oren,” kata seorang lagi netizen.
Seorang netizen berkongsi cerita dia turut diganggu seekor kucing ketika sedang solat.

“Bila saya sujud, kucing tu masuk ke dalam sarung gua, cubalah, kalau dia gigit awak tahu yang mana akan digigit,” katanya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.