Mahir Berenang, Netizen Ingatkan Anjing Laut

Anak kucing sangat terkenal dengan sifat yang tidak suka terkena udara. Bagi setiap pemilik kucing, antara cabaran terbesar membela kucing yang perlu dihadapiadalah mengetahui cara yang senang untuk memberi kucing mereka mandi demi memastikan kucing mereka selalu bersih dan sihat.

Akan tetapi, kebanyakan kucing biasa amat susah dimandikan dan akan meronta-ronta serta melarikan diri. Mungkin kadang-kadang kita akan terluka oleh cakaran mereka. Sekiranya kita percikkan sedikit air terkena mereka pun, kucing biasanya akan terus lari kerana tidak suka air.

Pemilik kucing pun kadangkala sudah pening kepala dan kehabisan cara setiap kali tiba masa memandikan kucing peliharaan.

Kucing secara amnya dilihat ‘f0bia’ dengan udara yang lain dari minuman mereka, selain tahukah anda, dan apa kucing boleh berenang atau tidak? Satu perkongsikan video seekor kucing dan tuannya ini menjadi tular dan membuka mata orang ramai mengenai kucing.

Dalam video perkongsian wanita yang bernama Alyaa Amran itu, kucing sebenarnya boleh berenang malah tidak ada masalah sedikitpun untuk berenang di laut.

Jika dilihat pada video itu, kucing comel berwarna hitam putih itu juga kelihatan agak mahir berenang hingga ke tepi pantai tanpa bantuan sebarang benda sambil dirakam oleh tuannya.

Kebanyakan netizen  terkejut dan kagum melihat kemahiran kucing comel tersebut berenang di laut. Salah seorang netizen meninggalkan komen yang menyatakan itu adalah kali pertama dia melihat kucing berenang.

Walaubagaimanapun, mungkin juga tidak semua kucing di dunia ini yang pandai berenang. Anda dinasihatkan supaya berhati-hati sekiranya berniat mahu membawa kucing peliharaan anda pergi berenang. Anda perlu selidiki dahulu sikap dan kebiasaan kucing anda dimana sekiranya kucing anda itu tidak berapada takut akan air, mungkin anda boleh membawanya berenang, tetapi jika sebaliknya, mungkin tidak perlu. Ia bergantung kepada anda kerana hanya tuan kucing lebih tahu karenah kucing kesayangannya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.