Mulia sungguh hatimu. Wanita ini tertunggu2 kehadiran budak ini ke kedainya. Rupanya ada kisah sedih.

Dalam kehidupan ini, tiada batasan untuk kita bersikap ihsan dengan sesama manusia dan makhluk seisi alam. Bahkan, dalam agama pun kita disarankan untuk berbuat baik kepada semua tanpa mengira kaum, budaya dan agama.

Samalah juga dengan kisah yang dikongsikan wanita yang dikenali sebagai, Siti Nafidzah, menerusi Fesbuknya, berkenaan seorang budak lelaki bernama Joshua.

Menurut Siti Nafidzah yang merupakan pengusaha kedai makan, budak lelaki itu berusia 10 tahun, sudah lama tidak kelihatan datang ke kedainya.

“Akak rindu sangat dekat awak…”

Justeru, kedatanagan kanak-kanak itu pada hari tersebut sedikit sebanyak mengubat kerinduannya. Untuk pengetahuan ramai, Joshua adalah seorang anak istimewa.

Dia kata bapa sudah tak pkul lagi


Tambahnya, dia sebenarnya risau akan kes3lamatan Joshua yang dikatakan selalu menjadi m4ngsa pkul oleh bapanya sendiri, walaupun kanak-kanak itu berkata bapanya sudah tidak memuukul lagi.

Jual tisu setiap sebagai pendapatan

Difahamkan, kanak-kanak istimewa berkenaan berjualan tisu setiap hari. Kesi4nnya nasib anak itu, Nafidzah telah menyuruh Joshua datang ke kedainya jika lapar.

Pernah kena pkul sampai terk0yak kepala

Menurut tambahan maklumat di ruangan komen pula, Nafidzah telah mendedahkan serba sedikit mengenai latar belakang adik Joshua termasuk berkenaan masalah keluarganya.

Katanya, Joshua sebelum ini selalu dipkul dan did3ra oleh bapanya sendiri sehingga mengakibatkan keced3raan yang teruk, dan akan datang ke kedai Nafidzah untuk meminta pertolongan.

Tujuannya adalah mahu melihat Joshua dan adik beradiknya yang lain bersekolah dan ada masa depan. Bukanlah bekerja untuk kesenangan pihak tidak bertanggungjawab.

Mulianya hati akak…


Kemulian hati wanita ini membantu anak tersebut, membuatkan ramai yang berasa terharu. Rata-ratanya memuji tindakannya dan berharap agar nasib kanak-kanak itu terbela.

Moga ada balasan yang baik untuk akak ni


Bagi wanita itu, perbezaan agama dan kaum antara dia dan Joshua sedikit pun tidak menjadi penghalang buat dirinya untuk terus membantu dengan ikhlas, tanpa ada niat yang tersirat.

Sumber : Siti Nafidzah

Leave a Reply

Your email address will not be published.