Setengah Jam Setelah Anjingnya M4ti, Pemiliknya Juga Pergi Menyusulnya, Berpegangan Tangan dan Membuat Kesepakatan “Sampai Jumpa di Surga”

Seekor anjing di California, AS, seekor anjing menolong pemiliknya mengelak serangan ular tedung dengan racun yang boleh membawa maut, malangnya, dia sendiri telah dipatuk ular. Nasib baik, selepas rawatan, anjing yang setia ini berjaya pulih.

Kejadian berlaku di sebuah rumah di San Diego pada 10 Jun lalu. Pihak yang terlibat ialah Alex Loredo yang berusia 18 tahun dan Labradornya yang berusia 7 tahun, Marley.

Pagi itu, Alex sedang membuat kerja rumahnya. Dia terdengar bunyi penggera dari mesin basuh dan dia berjalan keluar dari rumah, kerana mesin basuh berada di belakang rumah.

Sebaik keluar dari rumah, dia terdengar bunyi ular tedung yang kuat. Terdapat seekor ular tedung yang tinggal di bawah meja kira-kira 30 cm darinya.

Alex memberitahu NBC TV: “Sebelum saya boleh melarikan diri, Marley bergegas keluar dari pintu, menolak saya, dan kemudian berdiri di antara saya dan ular itu.”

Akibatnya, ular tedung menggigit Marley dua kali sebelum pergi. Satu gigitan pada lidah Marley, satu gigitan pada leher Marley.

Pada ketika itu, Alex sangat keliru, degupan jantungnya melonjak. Dia dan ibunya segera membawa Marley ke klinik veterinar untuk rawatan kecemasan. Dia juga bimbang Marley akan mati di dalam kereta.

Apabila mereka tiba di klinik veterinar, ia tidak mempunyai antivenom, jadi mereka memandu lagi 25 minit ke klinik lain.

Selepas diberi beberapa dos antivenom, Marley dimasukkan ke hospital selama dua malam pemerhatian. Mukanya bengkak, mulutnya berdarah, dan dia sukar bernafas.

Alex berkata ia adalah saat paling menakutkan dalam hidupnya, dan dia tidak tahu sama ada kawan baiknya akan bertahan pada masa itu.

Dia memberitahu NBC TV: “Ini adalah kali paling lama saya berpisah dengannya, jadi ia merupakan pengalaman yang sangat menyedihkan bagi saya.”

Tetapi dia berkata bahawa selepas dua minggu rawatan, Marley telah pulih, dan kembali menjadi anjing yang ceria. Selain menjadi kawan baiknya kini, ia juga telah menjadi hero dalam hidupnya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.