Terkulai di jalan sangkakan dilanggar, tak sanggup nak tinggal di tepi jalan. Gadis ini buat keputusan bawak balik.

Ternampak Benda Terkulai Di sisi Jalan, ingatkan dah mati. Mulia hati Orang yg menyelamatkan binatang ini.

Terdapat beberapa jenis kucing yang dipelihara oleh pecinta hewan, seperti kucing domestik, kucing kampung, dan kucing ras. Kucing ras merupakan kucing yang garis keturunannya tercatat rasmi, seperti anggora, siam, persia, manx, sphynx, bengal, dan mainecoon.

Kucing tersebut biasanya berkembang biak di tempat pemeliharaan hewan resmi. Di seluruh dunia, jumlah kucing ras hanya sebesar 1%. Sementara sisanya merupakan kucing dengan keturunan campuran, seperti kucing liar atau kucing kampung.

Akan tetapi ada diantara kucing2 ini yang tidak dipelihara dan menjadi kucing terbiar.

Satu perkongsian video daripada seorang pengguna fesbuk ini telah menarik minat tontonan ramai. Seekor kucing terbiar yang mempunyai baka istimewa mungkin bengal telah dijumpai oleh seseorang di sisi jalan dimana ia nampaknya terkulai dan terbaringtetapi masih bernyawa. Nasib baik ada seorang yang berhati mulia datang dan berhenti untuk memberikan pertolongan kepada kucing tersebut. kucing tersebut nampak cantik tetapi ia mungkin kucing liar. Tetapi tidak mustahil ia adalah kucing yang terlepas dari rumah.

Moga kucing itu sihat.. Bela je kat umah kalau itu yg terbaik buat kucing tu.. Pasti ada balasan yg baik dari allah buat akak penyelamat ni..

Di bawah adalah antara komen menarik daripada para warga maya…

Post Berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *